Nawigacja: Strona główna » blog » Ile wart jest Twój kot?

Ile wart jest Twój kot?

Nie od dziś wiadomo, że świat mass mediów ma swoich celebrytów. Przywykliśmy do faktu, że pewni ludzie są znani z tego, że… są znani. Coraz częściej jednak celebryckie grono zasilają zwierzaki. Jednym z nich jest Grumpy Cat – „najbardziej zrzędliwa kotka świata”. Dowiedzmy się więc czym zasłynął ten niepozorny kotek.

Grumpy Cat, której prawdziwe imię brzmi Tardar Sauce (tłum. Sos Tatarski), znana jest dzięki swemu charakterystycznemu pyszczkowi, który jest wynikiem karłowatości – wady genetycznej, z którą urodziła się kotka. Gdy jej właściciele opublikowali jej zdjęcie w Internecie, szybko stała się rozpoznawalną „gwiazdą” wielu memów i reklam. Jedną z nich była reklama kawy mrożonej „Grumppucino”. Marka Grenade Beverage podpisała wówczas umowę na 150 000 dolarów z właścicielką kotki – Tabathą Bundesen. Wszystko zapewne odbyłoby się tak jak należy, gdyby nie fakt, że wizerunek kotki, poza opakowaniem kawy mrożonej, znalazł się również na innych produktach Grenade Beverage. M.in. na koszulkach i opakowaniach kawy ziarnistej. Właścicielka kotki wytoczyła więc proces przedsiębiorstwu Grenade Beverage, dla której historia ta zakończyła się nieszczęśliwie. Na początku tego roku sąd w Kalifornii orzekł, że naruszone zostało prawo autorskie kotki Grumpy, a jej wizerunek został wykorzystany bezprawnie. Na firmę nałożono karę wypłacenia Grumpy Cat odszkodowania w wysokości 710 tys. dolarów.

Powyższa historia pokazuje, jak bardzo trzeba być ostrożnym, gdy chodzi o prawa autorskie. Podejrzewać można, że firma, która musi wypłacić karę, nie przekroczyła prawa z premedytacją. Mogło to wyniknąć nawet ze zwykłego przeoczenia. Wystarczyło pomylić w tym przypadku kawę mrożoną z ziarnistą i już okazało się to bardzo kosztownym przeoczeniem. Niezależnie jednak od intencji obu stron, jedno jest pewne – nie wolno bagatelizować, ani lekceważyć praw autorskich. Może to Ciebie lub Twoją firmę po prostu bardzo dużo kosztować.

Aby zatem uniknąć tak niefortunnych i przykrych sytuacji, zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji marketingowej. Zadbamy o wszystkie detale, które sprawią, że poczujesz się spokojny i bezpieczny w działalności, którą prowadzisz.

Zapraszamy do kontaktu:

Agencja Marketingowa Gliwice

Artalis Sp. z o.o.
Pracujemy od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 16.00.
ul. Dąbrowskiego 50, 44-100 Gliwice
tel: +48 32 721 10 06
mail: marketing@artalis.pl

7 + 10 =

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest ARTALIS Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach (44-100) przy ul. Dąbrowskiego 50.
  2. W zakresie ochrony danych osobowych można się kontaktować pod adresem e-mail: rodo@artalis.pl
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia korespondencji i obsługi sprawy, której ona dotyczy, a także przedstawienia oferty w przypadku złożenia i realizacji zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  4. Odbiorcami danych będą osoby upoważnione przez administratora, podmioty przetwarzające, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy powierzenia oraz podmioty, które wynikają z przepisu prawa.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania relacji biznesowych tzn. przez okres niezbędny do realizacji celu.
  6. Posiadają Państwo prawo do żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak odpowiedzi na udzielone zapytanie.
  9. Państwa dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.