Nawigacja: Strona główna » blog » Influencer Marketing, czyli niefortunne walentynki

Influencer Marketing, czyli niefortunne walentynki

Czy walentynki, święto zakochanych może zamienić się w koszmar? O tym, jak niefortunna wiadomość zmieniła losy jednej dziewczyny, może z całą pewnością powiedzieć Elle Darby, młoda brytyjska influencerka, której opisana niżej historia jest pewnego rodzaju przestrogą dla świata blogerów.

Elle Darby, planując walentynkowy wyjazd do Dublina ze swoim chłopakiem, zaproponowała hotelowi Charleville Lodge Dublin wymianę barterową. Miała ona polegać na bezpłatnym noclegu dla dwojga w dublińskim hotelu w zamian za jego rekomendację na Instagramie, kanale YouTube i innych portalach społecznościowych. Jest to często praktykowana metoda w branży influencerów. Odpowiedź, jaką otrzymała blogerka, jest jednak co najmniej zaskakująca – hotel odmówił współpracy i ośmieszył dziewczynę na Facebooku. Nie pomogło nawet przytoczenie przez Darby swojego doświadczenia z hotelu Universal Orlando na Florydzie, gdzie na podobną propozycję kierownictwo hotelu zareagowało bardzo pozytywnie, a efektem finalnym było obopólne zadowolenie ze współpracy.

Właściciel Charleville Lodge Dublin, Paul Stenson postanowił jednak odpowiedzieć młodej Brytyjce w dość nietuzinkowy sposób. Zrobił to publicznie, umieszczając jej prywatną wiadomość na fanpage’u White Moose Café – restauracji, którą zarządza Stenson. Screen tego, co napisała Derby opatrzony został ironiczną odpowiedzią szefa. Skierował do młodej kobiety pytania m.in. o to, kto zapłaci obsłudze hotelowej za jej darmowy pobyt, kto pokryje rachunki za wodę, energię elektryczną oraz czy, zamiast wypłaty, pracownicy mają dostać rolę w filmie youtuberki. Całość wypowiedzi skwitował stanowczą odmową. Nieco później właściciel obiektu ogłosił zakaz wstępu wszystkim influencerom, stwierdzając, że influencer marketing sam podważa swoją autentyczność, skoro chce reklamować usługi i towary tylko przez ich darmowe otrzymanie. To druga strona medalu, którą warto w tego typu sporach wziąć pod uwagę. Wątpliwość w wiarygodność reklamowanych przez influencerów produktów po tego typu historiach może rzeczywiście pojawiać się wśród wielu obserwatorów.

Kto kogo zaskoczył odpowiednio przeprowadzonym marketingiem? Jedno jest pewne – propozycja Elle Darby została odrzucona, jednak cała sprawa rozgłos i sławę przyniosła zarówno dublińskiemu hotelowi, jak i brytyjskiej blogerce. I choć wzajemnie wystawiane „recenzje” przez oba podmioty, delikatnie mówiąc, nie są zbyt pozytywne, to jednak nakręcają sobie wzajemną reklamę, a liczba ich fallowersów na portalach społecznościowych wciąż rośnie.

Jeśli chcesz skorzystać z usług marketingowych na najwyższym poziomie, skontaktuj się z nami, a my zadbamy o to, by tego typu przykre historie nigdy nie były Twoim udziałem.

Zapraszamy do kontaktu:

Agencja Marketingowa Gliwice

Artalis Sp. z o.o.
Pracujemy od poniedziałku do piątku od godziny 8.00 do 16.00.
ul. Dąbrowskiego 50, 44-100 Gliwice
tel: +48 32 721 10 06
mail: marketing@artalis.pl

1 + 1 =

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest ARTALIS Sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach (44-100) przy ul. Dąbrowskiego 50.
  2. W zakresie ochrony danych osobowych można się kontaktować pod adresem e-mail: rodo@artalis.pl
  3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia korespondencji i obsługi sprawy, której ona dotyczy, a także przedstawienia oferty w przypadku złożenia i realizacji zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i f ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  4. Odbiorcami danych będą osoby upoważnione przez administratora, podmioty przetwarzające, z którymi zawarliśmy odpowiednie umowy powierzenia oraz podmioty, które wynikają z przepisu prawa.
  5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania relacji biznesowych tzn. przez okres niezbędny do realizacji celu.
  6. Posiadają Państwo prawo do żądania dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody), którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  7. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak odpowiedzi na udzielone zapytanie.
  9. Państwa dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.